27 Mart 2014 Perşembe

fransız sokağı...


Şehr-i Şiir'de küçük bir Paris...




Geçenlerde fotoğraf çekimi için çıktığımızda keşfettim bu sokağı. Beyoğlu'nda, Galatasaray Lisesi'nin arka taraflarında kuytu bir yerde kalıyor. İstanbul'un  yerli olmayan kuşları bile İstanbul'un yerlisi olan bizlerden daha çabuk keşfetmişlerdir bu mekânı, eminim. Sokağın bulunduğu yeri önceden tespit ettiğimiz halde, bir ara caddeleri karıştırınca birilerine sormak istedik, fakat kime sorduysak aldığımız cevap "Bilemiyorum" oldu. Yaşadığımız şehre karşı duyarlılığımız da giderek azalıyor mu yoksa? Yahya Kemal'in İstanbul'u ve Devamı isimli yazıma eskimeyenlerin bir sözünü almıştım; "Bir beldenin kıymet ve şerefi orada oturanlara bağlıdır." İnsanın aynası hükmündeki şehir... Ne kadar doğru... 




Sokağın içinde cafe, bar, resim galerileri, butik otel, restaurant, antikacıya kadar her şey mevcut. Bu arada ben profesyonel fotoğraf denemelerimi de ilk kez burada gerçekleştirmiş oldum. Çok keyifliydi...




Sokağa adım atar atmaz içi açılıyor insanın. Sokağın zemin taşlarından, aydınlatmalarına kadar birçok yer Paris Belediyesi'nin katkıları ile dizayn edilmiş. Eski ismi Cezayir Sokağı iken sonradan Fransız Sokağı olarak değiştirildiğini oradaki esnaftan öğrendiğimde, 'Keşke değiştirilmeseymiş' dedim içimden tabelayı gördüğüm vakit...



Sokaktaki binalar ağırlıkla pembe boyalı olduğundan, gezerken sanki pembe bir masalın içinde gibi hissediyorsunuz. Sağlı sollu yer alan cafelerden yayılan hoş melodiler (caz, blues) eşliğinde oturup keyifle çayınızı yudumlayabilirsiniz. 


Güzel ve farklı bir geziydi benim için... Kimbilir daha ne güzel sokaklar, mekânlar vardır cânım Şehr-i Şiir'de... Yeni yerler keşfetme umuduyla bu sakin sokaktan ayrılarak, ağır adımlarla gürültü ve karmaşanın bizi beklediği İstiklal'e doğru yöneldik...


Semiha Kavak
Gezi Notları'ndan Kısa Alıntılar...



6 yorum:

  1. Çok şirin bir yer. Özellikle akşamları ışıklandırmasıyla göz alıcı. Herhangi bir kafede oturup ortamın keyfini çıkarabilirsiniz. Mutlaka görülmesi gereken bir yer.İyi müzikler, sıcak sohbetler, iyi sarap... bence bunlar burayı vazgecilmez kılan...arkadaslarla sıkca gidilmesi gereken bir muhabbet noktası...

    YanıtlaSil
  2. resimler şahane........

    YanıtlaSil
  3. sizin yorumunuzla resimler daha bir anlam kazanmış..elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. fotoda Ustalik güzel bir ani yada bir seyi fotograf karesinden anlatmak edebilestirmekse bunu cok iyi yaptiginiza emin olun. elinize saglik

    YanıtlaSil
  5. Sağolun, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil