27 Mart 2014 Perşembe

KURUYACAK AĞACIN ŞİİRİ


O'na

"Ağza alınmayacak şarkılar bile yakın sana,  ben değilim..."

I- Bir kadın yüzümün bir yarısını kanatarak yoldan,
karakolun oradan
elini kolunu saklaya saklaya nasıl gelir...
Kanadı en çok da annesi tarafından kırılan çocukları,
kasketi önüne düşen babalar nasıl teselli edebilir...

II-
Elbet bu masal da bitecek,
Göreceksin Sophar ölecek.
Ah içimi kemiren bu lirizm,
yüzüme öyle bakma!
Suyu çekiliyor denizimin...
Ve dizlerimi içime kırdığım o ilk akşam,
köprülerim durmadan inceldi,
geçene gözyaşı, düşene özlem vardı...
Düşenle gitmek istedim,
kalanlar acımı dindiremiyor...

III-
Eklem yerlerimde yanık sesleri var,
kim çatırdasa bu kızılca kıyamette, benden biliyor tanrısı...
Onlar,
gönlümün tahtını kıran mimarı çarmıha gererken;
ben,
inatla sonbahar diye bir şey yoktur diyordum...
Bunu da ekleyin seyir defterine giden şairlerin,
giden şairler ki en iyi bilenler,
kuşların tutsak edilemeyeceğini...
Tepe takla olmuş bir gökyüzünde,
alt yazıda aldığım ödüller geçmiyor elbet,
kulaklığımdan anons ediliyor üç isimli pilotlar...
Sigaramdan içiyorlar...
İrtifa kaybediyorum güzelcik,
düşecek yer arıyorum inan...

IV-
Daha ilk havalanmada uçurtması indirilen çocuklar gibiyim.
Gardımı nereye bıraksam şimdi
yüzümü nereye döksem...
Sevgilim ben şimdi ölmesem,
ben şimdi ölmesem sevgilim,
politik bir kaos gerekecek ülkeme..
Ülkem beni zor günümde zerk edecek..

V-
Bir kıyametin ihtiyaç molasındayım şimdi:
Adamın birinin iç çekişinden belli kadın gitmiş..
Yüzümün bir yarısı Yeruşalim,
diğer yarısı neşter.
Ona kanayan parmaklarımdan bahset,
tuz bastığım yaralardan,
göndermediğim mektuplardan,
zarfına sığmayandan,
hiç yazılmayandan...

VI-
Gramofonda şarkılar biterken,
gideni nerden bulup da söyleyeyim,
kalanın acı çektiğini..
Assos'ta gece yarısıdır şimdi,
uyuyanlar yorgunluktan
ötekiler kederden inliyor..
Bir adam, bir kadını ansızın özlüyor

VII-
Bir jilet uzunca bir yolu sevişmek için gidiyor,
adı aşk oluyor kayıtlarda..
-Olur mu öyle sevgilim, delisin..
Ülkem beni her üzdüğünde,
anneme sarılıyorum..
Annem her iç çektiğinde
ben ta buralardan denize atlıyorum..

Sıdık Bakır
Ayna İnsan 10.Sayı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder