28 Haziran 2015 Pazar

Kayser Eminpur


Yine de Yeşereceğiz
Ey tanıdık ağaç!
dallarını 
Ansızın 
Nerede unuttun (bırakıverdin)?
Ya da kardeşim *Furuğ'un dediği gibi
ellerini 
Hangi bahçede 
aşkla diktin?
Bu anlaşma sonsuza dek 
kalsın aramızda
Gözlerim gözlerinin yerine
Ben eline su veririm
Sen de gözlerime onur ver!
söz veririm
sabırsız gözlerine
Köklerimiz suya
Dallarımız güneşe
ulaşacaktır
Biz yinede yeşereceğiz!


Bunlara Karşın
Ancak
Bunlara karşın(rağmen)
Benim suçum değildi!
Ki bunlara karşın (rağmen)…
Bu kadar kabullenme umudu varken
kolay sınavından geçemedim
işte ne benim, ne de senin !
Kimsenin suçu yok!
Senin iyiliğinden oldu
Benim kötülüğüm!

Durak
Tren kalkıyor
Sen gidiyorsun
tüm durak gidiyor!
Ve ne kadar safım ben
Bu kalkmış trenin yanında
Yıllar yılı durup
Seni
Beklemişim!
Ve hala
Bu giden durağın korkuluklarına
Sırtımı vermişim!

Çeviri: Negin Sarhaddi
Ayna İnsan Sayı: 15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder